stijl: indiepop
wat: cd + dvd
label/eigen beheer: eigen beheer
In 2006 richtten Jeroen Trenning (zang & gitaar), Kristian Foeke (gitaar), Gijs Raat (bas) en Willem Takens (drum) de Groningse indiepop formatie 24 Hours op. Zij speelden al in de finale van het Emergenza Festival, in de finale van de Groninger Popprijs en recentelijk op Eurosonic.
Deze derde demo, getiteld 'Inaccessible Advertisement' bevat een ep met daarop twee nummers en een dvd met hun eerste videoclip in widescreen. Het eerste nummer 'First Sight' - tevens het nummer van de video - gaat over liefde op het eerste gezicht.
Het nummer is uptempo en heeft wel iets weg van een mix tussen Caesar en Nada Surf. Het tweede nummer 'Bugging Devices' zoekt muzikaal wat meer de uitersten op in tempo en dynamiek, men tracht hier ook de eigen grenzen te verkennen. Al met al pakt 24 Hours goed uit op deze ep; de muziek is herkenbaar in de alternatieve scene, het samenspel klinkt goed en van de videoclip is ook serieus werk gemaakt.
Tel daarbij de recente optredens op en je moet concluderen dat de heren goed aan de weg timmeren.
aantal tracks: cd: 2 + dvd: 1
speelduur: cd: 6:05 minuten + dvd: 3:07 minuten